Superlux kuulokkeet

Tawe

Hallituksen jäsen
Hifiharrastaja
Liittynyt
12.9.2006
Viestejä
15 467
Kaupunki
Kuopio
No niin, sain tänään omat Superlux HD681 (Thomann 19,90€) kuulokkeet. jotain kotikutoista näiden viimeistelyssä on, mutta muuten ovat ihan jämäkän ja laadukkaan oloiset. Puristus päähän on hyvä, mutta saa nyt nähdä alkaako pitemmässä kuuntelussa painamaan tms. Toi nahkainen padi saattaa alkaa hiottamaan tai sitten ei, harmi että unohdin tilata samalla ne AKG:n pehmusteet...

Nyt soi ensimmäinen levy (Black Sabbath Mob Rules -japsivinyyli) ja ensivaikutelma on oikein lupaava. Suhteellisen tasapainoinen, ei riivi tai kihise, eikä basso möyryä... resoluutiokin vaikuttaa äkkisistään olevan hyvällä tasolla. Kiva homma. JAtketaan tutkimuksia. Raportoin sitten lisää.

Laittakaa muutkin kommentteja kun nyt noita paljon tilasitte.

218865.jpg
 
Minä sain eilen omani, tällaiset:

superlux_hd668b_semi_closed_studio_quality_headphones.jpg


eli siis hd 668 B. Kiitosta vain Antille visiitistä. Saman tapaisia tuntemuksia itselläkin. Hiukan on panta tiukka mutta onneksi pehmusteet on kookkaat eikä luurit paina mistään pahasti. Aivan alkuun ääni kuullosti jopa tumpulta mutta kun jätin luurit soimaan yksikseen reiluksi tunniksi suht volalla niin sitten ääni avautui ja oli jo sanoisinko hyvä. Yläpää on hieman minun makuun vaisu mutta muuten kokonaisvaikutelma on mukavan selkeä ja tunnokas. Luurit maalaa ihan kelpo kuvan musiikista mutta jotenkin sellainen riehakkuus puuttuu. Hintaansa nähden silti loisto-ostos.
 
Pirkan versio taitaa kustantaa hitusen verran alle 30€. Minulla on ollut jonkun aikaa 681 B versio AKG:n velour- padeillä. Ne kustansivat hitusen verran alle 25€. Kuulokkeeni ovat hintaisekseen käsittämättömän hyvät ja sopivat minun makuuni. Superluxilla ainakin näissä 681 versioissa on normaali version lisäksi B (Balanced) ja F (Flat) versiot. Täydellisyyttä ei voi kuitenkaan vaatia tässä hintaluokassa... Olen käyttänyt niitä musiikin kuunteluun, pelaamiseen ja elokuviin. Pääasiassa kuuntelen musiikkia 2- kanavajärjestelmän kautta. Näitä kuulokeita ei ainakaan voi sanoa kuiviksi. Normaali versio taitaa olla hieman loudnessmainen

Joku on sanonut, että 668 B versio olisi näistä paras. Taitaa olla kuitenkin makuasia. Itse voisin tilata yhdet lisää...
 
kamppi sanoi:
AKG:n velour- padeillä.

Noi unohdin itse tilata, mutta laitan sitten seuraavaan Thomann-tilaukseen kun sellainen tulee vastaan tässä piakoin.
 
Itsekin omiin 681'siin hyvin tyytyväinen, hinta/laatusuhdehan on absurdi. Aina tällaisille käyttöä on!
 
Mistäs noista 681:stä tietää onko ne Balanced vaiko Flat -versiot?
 
Näin vapaapäivän ratoksi Pääsin jo tuunaamaan näitä omia Superluxejani.

Ompelin Uudet tyynyt ja poistin elementin edessä olen tarran jossa luki "do not remove"

Kirkasti ja avasi ääntä. Kai sillä oli tarkoitus ohjata saundia eteenpäin?

Tällaiset näistä sitten tuli:

5643398734_73ce3cf493.jpg



Tyynyt ovat valtavan pehmeätä ja ohutta nahkaa. Se on kuitenkin hyvin kestävää. Lapselliset tietää kun sanotaan että pehmeää kuin vauvan pylly...

Istuvuus päähän tuli updeitattua kyllä hyvin. Seuraavaksi pitää hyökätä noiden päätä painavien tattien kimppuun. Mitäköhän niillekin keksisi...
 
Nipsaisin itse ne huovat ja sen samaisen tarran pois. Yläpää avartui selkeästi. Luuri ei enää myöskään paineista korvaa samalla tavalla kuin ennen ja sellainen jännä basson aiheuttama pumppaus ilmiö poistui suurimmaksi osaksi.
 
Nyt tais löytyä mulle kuulokkeet sopivasta hintaluokasta. :D Kai noilla hevinsä luukuttaa vai kuinka? Osaako joku pikaisesti verrata onko Superluxien ääni ihan "b-luokkaa" verrattuna esim. Grado SR80/225 / Sennheiser HD580/600 ?
 
Mulla on verrokkina Senkkujen HD650 ja toki eroa on hienostuneisuudessa ja detaljien määrässä. Superluxit on tavallaan dynaamisemmat ja ehkä voisi sanoa rockimmat kuin senkut. Voisin jopa kuvitella että se hevi on superluxeilla vaikuttavampaa kuin senkuilla kun taas bachin sellosonaatit kuuntelisin mieluummin senkuilla. Joka tapauksessa monin verroin hintansa väärtit luurit.
 
alspe sanoi:
Nyt tais löytyä mulle kuulokkeet sopivasta hintaluokasta. :D Kai noilla hevinsä luukuttaa vai kuinka? Osaako joku pikaisesti verrata onko Superluxien ääni ihan "b-luokkaa" verrattuna esim. Grado SR80/225 / Sennheiser HD580/600 ?

Jos asiaa pk seudulle / sipoon ohi ajelet, voit tulla ottamaan tyypit mun 668:sta, niitä on nyt menty vähän sörkkimään jo mutta kyllä niistä kyvan saa miten saundaa!

-Antti
 
alspe sanoi:
Nyt tais löytyä mulle kuulokkeet sopivasta hintaluokasta. :D Kai noilla hevinsä luukuttaa vai kuinka? Osaako joku pikaisesti verrata onko Superluxien ääni ihan "b-luokkaa" verrattuna esim. Grado SR80/225 / Sennheiser HD580/600 ?

Mulla on verrokkina Grado SR225:t. Superlux on bassokkaampi, keskialueeltaan hieman etäisempi, anteeksiantavampi, mutta ei paljoa huonompi millään osa-alueella. Hintalaadultaan sairaan hyvät. Kannattaa ehdottomasti hommata. Toivat varsinkin sähköisellä rytmimusiikilla ja äkäisillä äänitteillä.

Mun Superluxit ovat tyyppiä HD681.
 
Olen kuukauden ajan verrannut HD681 ja HD668B keskenään ja minusta 681 vie minusta voiton kaikessa muussa paitsi ehkä keskiäänien osalta.
668B on näistä paljon neutraalimpi ääneltään, joku voisi ehkä sanoa että pikkasen tylsä kun ei ole paljon korostuksia (flat response).
681 taas ryhdikäs alarekisteri ja ehkä hivenen kirkkaampi diskantti. Tämä syö keskiääntä joka ei ole yhtä etualalla kuin 668B:ssä. 681 kuitenkin paljon mehukkaampi ääni. Modattuina vielä paremmat. Myös mukavemmat päässä kuin 668B jotka kiristävät enemmän.
En ole ns. hifisti/kultakorva (enemmänkin persaukinen harrastelija) mutta empiirinen testi kaveripiirissä sijoitti modatut/filtteröidyt 681 kirkkaasti 668B ja Senkun HD555 (HD595 mod) edelle.
Vahvistin (testattu OPA627 ja OPA2227) antaa kivasta lisää ryhtiä varsinkin 681:lle.
Tuovat molemmat hyvin rahalle vastinetta vaikka ei ole kuin Porta Pro ja Sennheiserin HD555 mihin verrata.
 
Back
Ylös